COMMHERITOUR

Projekt sofinancirata Evropska unija iz programa Interreg Danube Region in Občina Kamnik.

O projektu

ProjektCommunity-based models for the sustainable valorisation of cultural heritage crafts to enhance economic and tourism performance of remote areas of the Danube Region
Akronim projekta: COMMHERITOUR
Trajanje projekta: januar 2024 2021 – junij 2026
Nosilec projekta: Jászberény Városi Önkormányzat (Madžarska)
Partnerji projekta: Javni zavod za Kulturo Kamnik, Univerza v Ljubljani, Budapesti Metropolitan Egyetem (Madžarska), Regionální rozvojová agentura jižních Čech – RERA a.s. (Češka), Turistička zajednica Hercegovačko-neretvanskog kantona/županije (Bosna in Hercegovina), Ustanova Narodni Univerzitet u Konjicu (Bosna in Hercegovina), Lokalna akcijska grupa Središnja Istra (Hrvaška), Ústav sociálních inovací, o.p.s. (Češka), Opština Petnjica (Črna gora), consiliul județean sibiu (Romunija), Fond „Evropski poslovi” Autonomne pokrajine Vojvodine  (Srbija)
Skupna vrednost projekta brez DDV: 2.149.452,10 EUR
Spletna stran projektahttps://interreg-danube.eu/projects/commheritour

Opis projekta

Naravna in kulturna dediščina igrata ključno vlogo pri spodbujanju gospodarske rasti, ustvarjanju delovnih mest, oživljanju skupnosti in krepitvi povezanosti v Podonavju. Projekt COMMHERITOUR se osredotoča na podporo tradicionalnim rokodelskim obrtem in dejavnostim, utemeljenim na nesnovni kulturni dediščini – oboje razume kot sredstvi za vključevanje podeželskih in oddaljenih območij Podonavja v družbeno-gospodarsko tkivo.

V projekt vključene regije negujejo svoje edinstvene dediščinske obrti in dejavnosti, ki se ponašajo z znatnim, a neizkoriščenim turističnim potencialom. Cilj projekta COMMHERITOUR, pod katerim se skupaj z Javnim zavodom za kulturo Kamnik združuje dvanajst mednarodnih partnerjev, je zato maksimirati ekonomske koristi kulturnih dediščinskih obrti in dejavnosti, njihov družbeno-gospodarski položaj ter spodbuditi trajnostni turizem in kohezijo lokalnih skupnosti. Projekt si prav tako prizadeva ozavestiti razvojni potencial na kulturni dediščini utemeljenih izdelkov in storitev.

Ključen izid projekta bo t.i. HeriCraft Market, digitalna platforma, ki bo olajšala medkulturno mreženje, prikazovala turistične znamenitosti, povezane z rokodelstvom in dediščinskimi dejavnostmi ter delila znanje za razvoj veščin.

Javni zavod za kulturo Kamnik se je v projekt COMMHERITOUR, za implementacijo katerega je pridobil nekaj več kot 200.000 eurov, vključil s samostansko zeliščarsko in kulinarično dediščino. Naš osrednji cilj je okrepiti skupno blagovno znamko Doroteja, zlasti izdelke in pridelke samostanskega zeliščnega vrta.